articolul din times legat de adidas trage din nou alarma asupara practicilor marilor companii in lumea a treia. un film parca rupt din NO LOGO de Naomi Klein.
dupa scandalurile anilor '90 legate de conditiile mizere in fabricile marilor companii din lumea a III-a credeam ca s-a invatat o lectie, ei bine nu.... in continuare se plateste 11 lire saptamana de munca cand un pantof adidas este in UK minim 60 de lire. incredibil!
companiile mari s-ar ajuta mult mai bine daca ar investi mai mult in comunitatile subdezvoltate unde isi construiesc fabrici, daca ar da un exemplu si ar forma oaze de ciilizatie in lumea a treia. ca un bumerang efectul de PR ar face sa creasca brand awarness-ul companiei facand un lucru bun. oricum reducerea de costuri prin dezvoltarea unei fabrici intr-o tara subdezvoltata permit si unele investitii in locatia respectiva.
dar nu se practica formula se poate si asa. alternativa era sa nu investim deloc sa lasam oamenii fara locuri de munca, sa fie multumiti cu cat li se da. in fond acesta este pretul pietei de acolo. doar nu rupem noi piata prin practicile noastre!
bine bine dar de aici la a imprumuta practicile viciate ale pietei: sa nu dai salariile la timp, sa muncesti oamenii pana la extenuare, sa le pui in carca un management incompetent si spagar, sa furnizezi conditii de munca mizere, asta nu tine de o mare companie sau poate ca nu...
la un moment dat iti explodeaza in fata si pierzi mult mai mult decat ai castigat: imaginea brandului.
No comments:
Post a Comment